Artikel top billede

Siden Jubii-direktør Peter Lundsgaard afslørede, at Jubii var solgt, har rygterne floreret: Hvem er køberen?

Mystikken breder sig: Hvem har købt Jubii?

Hvem vil købe Jubii? Computerworld tjekker landskabet ud. Nogle mulige emner siger blankt nej, mens andre kun siger "ingen kommentarer." Se her hvem, der siger hvad.

Efter Jubii-direktør Peter Lundsgaard i onsdags bekræftede, at et salg af Jubii havde fundet sted, men at han ikke vidste, hvem køberne var, har spekulationerne stået i kø.

Langt de fleste danske mediechefer er nemlig usædvanligt tavse i sagen.

Kun Berlingske Media afviser overfor Computerworld et køb kategorisk.

"Vi kan bekræfte, at det har vi ikke. Det er i hvert fald ikke os," siger direktør for digitale medier, Mette Bove-Nielsen.

Danske medier har spekuleret i, om Morten Wagner og hans selskab Freeway, der står bag succeser som dating.dk og arto.dk, skulle være de nye ejere.

Det afviser Morten Wagner imidlertid.

"Vi har ikke købt noget. Det kan jeg med sikkerhed slå fast. Jeg ved heller ikke, hvem det er, der har købt. Jeg kunne da godt tænke mig at vide mere om projektet, men jeg har hverken lagt noget bud eller andet på det," siger han.

Går Janus Friis og Morten Wagner sammen?

Et andet rygte, der har været i cirkulation, har kredset om, at Morten Wagner sammen med den danske dotcom-darling Janus Friis skulle været interesseret i at overtage Jubii.

Også dette benægter Morten Wagner. Han har ikke talt med Skype-milliardæren om muligheden, lyder det.

"Det har ikke noget på sig. Jeg ved ikke helt, hvor det kommer fra. Det er ren spekulation. Det har jeg ikke talt med Janus Friis om,"

Du afviser både, at du samarbejder med Janus Friis og at du selv skulle have købt Jubii?

"Som tingene er nu, i hvert fald. Jeg ved ikke, hvordan tingene ender. Jeg er faktisk ude på Holmen lige nu, så jeg kan da godt lige køre over og høre, hvordan det står til," kommer det fra Morten Wagner.

Det skal man dog ikke lægge for meget i, skynder han sig at tilføje. Freeway har som Jubii også til huse på Holmen.

De siger "ingen kommentarer"

Blandt de andre mediehuse, der har været i spil, er danske Aller, der blandt andet står bag magasiner som SE og HØR, Billed Bladet og Femina.

Her er direktør for special media i Aller Press, Jesper Ulsø lidt ulden i mælet.

Er det jer, der har købt Jubii?

"Det tror jeg ikke. Jeg har ikke noget at sige til den sag overhovedet," siger han.

Du ved altså ikke, om Aller har købt Jubii?

"Det har jeg ingen kommentarer til. Vi har ikke noget med den sag at gøre" siger han.

Jeg kommer altså ikke til at se, at Aller står bag Jubii om 10 dage?

"Det tror jeg ikke," siger Jesper Ulsø, direktør for digitale medier i Aller.

Bonnier: Ingen kommentarer?
Hos Bonnier, der blandt andet udgiver Bo Bedre og iForm, er viceadministrerende direktør Jens Henneberg heller ikke meget for at tale over sig.

Har I købt Jubii?

"Jeg kommenterer ingenting," siger han.

Kunne I være interesserede?

"Forhandlingerne …øhm processen er afsluttet, så hvad vi har foretaget os før og efter, og hvad status er nu, vil jeg ikke sige noget om," siger han.

Så I har forhandlet?

"Det har jeg ikke sagt. Jeg har bare sagt, at jeg ikke vil sige, hvad vi har foretaget os, og hvad vores status er. Det er det, der ligger i 'ingen kommentarer'. Det kan både betyde, vi har forhandlet, at vi ikke har forhandlet. At vi har købt eller at vi ikke har købt," siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere