Avatar billede metrodk Nybegynder
09. september 2015 - 18:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Flere LOPSLAG med hvis.fejl

Jeg kan simpelthen ikke få min formel til at virke.

Har en excel til med 2 ark.

Reseller Cost - ark (med nye priser til nogle af varerne i mit katalog)
Mit katalog ark (med nuværende priser og også her jeg kører koden fra.)

Jeg prøver at slå varenr. (O2) op i arket Reseller Cost. Hvis den findes der (og derfor har nye opdateret priser i forhold til min nuværende pris) skal den indsætte det..  Det virker fint med denne kode.:

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(O2;'Reseller Cost'!$B$4:$H$1331;6;FALSK); "Skal ikke opdateres")

Så langt så godt..  Det der jo så sker ved de linier som der ikke findes er jo bare at der står "Skal ikke opdateres".

Jeg ønsker derfor at bruge endnu et LOPSLAG til disse, så den i stedet for at skrive en tekst indsætter den nuværende pris der jo ligger i mit katalog ark.

Men kan ikke få det til at virke..

Har prøvet bla. disse to forskellige formler.. men kan ikke helt se hvad det er jeg mangler og/eller gør galt.

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(O2;'Reseller Cost'!$B$4:$H$1331;6;FALSK)) = SAND; "Skal ikke opdatere prisen men bruge den nuværende i dette ark";LOPSLAG(O2;$O:$U;7;FALSK)

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(O2;'Reseller Cost'!$B$4:$H$1331;6;FALSK) = SAND; "Skal ikke opdatere prisen men bruge den nuværende i dette ark";LOPSLAG(O2;$O$2:$U$13514;7;FALSK))
Avatar billede kim1a Ekspert
09. september 2015 - 18:57 #1
Bare hvis.fejl(HVIS.FEJL(LOPSLAG(O2;'Reseller Cost'!$B$4:$H$1331;6;FALSK);LOPSLAG(O2;$O:$U;7;FALSK))

Udfordringen er hvis du gerne vil illustrere at den har taget den gamle pris?
Avatar billede kim1a Ekspert
09. september 2015 - 18:57 #2
Hov ikke to gange hvis fejl - kun denne:
HVIS.FEJL(LOPSLAG(O2;'Reseller Cost'!$B$4:$H$1331;6;FALSK);LOPSLAG(O2;$O:$U;7;FALSK))
Avatar billede metrodk Nybegynder
09. september 2015 - 19:15 #3
Hmmm...  det var sku da nemt.. Synes bare jeg havde læst mig til at jeg skulle indlemme denne
" = SAND "bla bla tekst";LOPSLAG...... "

MANGE tak for hjælpen.. Ser ud til at virke.. Har lige taget et par stik prøver, og ser ok ud..

Nu siger du så at der måske er en udfordring med at jeg måske gerne vil have illustreret i mit output, om det er den nye pris fra Reseller arket, eller den nuværende pris den har brugt..

Det kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide om det kan lade sig gøre.??  har du et output til det ? :)
Avatar billede store-morten Ekspert
09. september 2015 - 19:55 #4
Måske

I en celle:

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(O2;'Reseller Cost'!$B$4:$H$1331;6;FALSK) & " Reseller Cost";LOPSLAG(O2;$O:$U;7;FALSK) & " Nuværende pris")

I to celler:

Pris
=HVIS.FEJL(LOPSLAG(O2;'Reseller Cost'!$B$4:$H$1331;6;FALSK);LOPSLAG(O2;$O:$U;7;FALSK))

Tekst
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(O2;'Reseller Cost'!$B$4:$H$1331;6;FALSK));"Nuværende pris";"Reseller Cost")
Avatar billede metrodk Nybegynder
09. september 2015 - 20:03 #5
Og her mener jeg selvfølgelig med eks. en tekst farvekode, celle farve kode eller lignende..

Jeg vil jo altid i en ekstra kolonne kunne lave en sammenlignings formel, som tjekker på min pris og angiver om de er forskellige, men går ikke ud fra at det var det du mente med min udfordring ??  :)
Avatar billede metrodk Nybegynder
09. september 2015 - 20:13 #6
Store Morten..

Super. giver en RIGTIG god visuel betydning.. uanset om du vælger at gøre det i en celle, eller via to celler.

Giver dog det samme "output" som hvis jeg brugte

=Sammenlign(AA2;U2;0)

Kunne være lidt lidt syret måske at få farvekode ind i det.. men det er jo kun ekstra creme på lagkagen...  ;)
Avatar billede store-morten Ekspert
09. september 2015 - 20:19 #7
Pris
=HVIS.FEJL(LOPSLAG(O2;'Reseller Cost'!$B$4:$H$1331;6;FALSK);LOPSLAG(O2;$O:$U;7;FALSK))

Betinget formatering
--> Formler er:
=ER.FEJL(LOPSLAG(O2;'Reseller Cost'!$B$4:$H$1331;6;FALSK))
Formater:
Avatar billede metrodk Nybegynder
09. september 2015 - 20:31 #8
Meget meget smukt.. Igen et pænt visuelt output... :)

Kan du ikke smide et svar.. så fordeler jeg point ud til både dig og kim1a ??

tak for hjælpen til jer begge...
Avatar billede store-morten Ekspert
09. september 2015 - 20:33 #9
Ok, velbekomme.