Avatar billede Evnygaard Praktikant
24. august 2016 - 15:16 Der er 5 kommentarer

Sortering og betinget formatering

Er det muligt at få excel til at automatisk sortere rækkefølge efter dato, og når en dato fx overskrider et år at give den en selvvalgt farve?

mvh
Emil

Tak på forhånd

OBS.

Kan godt finde ud af at sortere, men vil høre om det er noget man kan få den til selv at gøre, istedet for jeg selv skal ind og gøre dette (inklusiv udvidet markering), så felterne selv rykker sig efter datoens værdi - OG dertil om når en dato fx er overskredet 1 år, så at give den en bestemt farve (så excel faktisk selv sortere og farvelægger løbende)
Avatar billede kim1a Ekspert
24. august 2016 - 16:16 #1
Det kan klares med VBA. Har du en celle hvor datoen du vil tælle fra, eller er det blot dags dato?
Avatar billede Evnygaard Praktikant
25. august 2016 - 14:06 #2
Det er dags dato (løbende) fx hvis jeg har en celle med 26/08-15 skal den gerne være grøn i dag, men rød i morgen (da det så er 1 år siden)
Avatar billede jens48 Ekspert
25. august 2016 - 16:43 #3
Den betingede formattering kan klares med denne formel:

=EOMONTH(E2;11)+DAY(E2)<=TODAY()
Avatar billede Evnygaard Praktikant
26. august 2016 - 10:03 #4
Kan ikke få det til at virke...
Avatar billede jens48 Ekspert
26. august 2016 - 10:11 #5
Hvis du har en dansk version, skal du skrive

=SLUT.PÅ.MÅNED(E2;11)+DAG(E2)<=IDAG()

Har du rettet celleadressen (E2) til? Ellers har jeg brug for mere information for at hjælpe.