10. januar 2017 - 13:52 Der er 2 kommentarer

Gemme automatisk som PDF med en markro

Kan jeg på nogen måde få det strikket sammen sådan jeg ved udførelse af min markro kan få både en txt fil og en PDF fil i samme hug.

Min markro ser sådan ud nu:

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=48385399021621928921

Sub RunMacro()

    Dim cMacro$
    Dim cMacro2$

    ' Find the QuoteMacro.xls workbook and execute the real macro.
    cMacro = "'" + ActiveWorkbook.Path + "\" + "quotemacro.xls'!RcwQuote"
    cMacro2 = "'" + ActiveWorkbook.Path + "\" + "quotemacro.xls'!Prissetting"

    Application.Run cMacro
    Application.Run cMacro2

    Workbooks("QuoteMacro.xls").Close

    ExportAsText ("C:\Multi900\" & Range("JOBNO") & ".txt")

End Sub
Private Sub ExportAsText(Path)

    Application.DisplayAlerts = False

    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Path, FileFormat:=xlText, CreateBackup:=False

    Application.DisplayAlerts = False

End Sub
Private Sub Workbook_Open()

    Call RunMacro

End Sub

inden i markroen :
  ExportAsText ("C:\Multi900\" & Range("JOBNO") & ".txt") gemmer i mappen C:\Multi900
13. januar 2017 - 09:29 #1
kan gøre det sådan men jeg får kun gemt i den angivne mappe
ville entelig gerne den kunne ligge i excesfilens mappe jeg har åben
----------------------------------------------------------------------------------------

Sub GemSomPDF()
Dim DataSti, Filnavn As String
DataSti = "S:\Kalkyle\" '***skal ændres til  hvor filen ønskes gemt i projektmappen ????***
Filnavn = Range("F1").Text
'***F1 filnavn***
If Dir(DataSti, vbDirectory) = "" Then
    MkDir DataSti
End If

ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat _
    Type:=xlTypePDF, _
    Filename:=DataSti & Filnavn, _
    Quality:=xlQualityStandard, _
    IncludeDocProperties:=True, _
    IgnorePrintAreas:=False, _
    From:=1, To:=Sheets.Count, _
    OpenAfterPublish:=False
MsgBox "Filen er gemt som " & DataSti & Filnavn & ".pdf", vbInformation
End Sub
31. januar 2017 - 12:05 #2
Nedlægger spørgsmålet :-(