Avatar billede Mr Lean Praktikant
13. september 2017 - 09:55 Der er 7 kommentarer

Ikonsæt virker ikke som betingelse

Hej,
jeg sidder med en datasæt, hvor jeg har bygget betinget formatering ind i form af ikonsæt, hvor jeg har sagt:

- hvis data er over eller lig med 90% skal værdien lyse grøn
- hvis data er under 90 og lig med 0% skal den lyse rød.

I hele den række hvor betingelsen er defineret, der virker den i de fleste celler, men lige præcis to af cellerne virker betinget anderledes, dvs. istedet for at lyse rød så lyser den grøn og omvendt.

Jeg har lavet samme stykke arbejde utællelig gange før uden problemer. Har tjekket det hele, men vil også have jeres input til hvad jeg skal kigge efter.

i øvrigt, jeg arbejder i Excel 2010.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
13. september 2017 - 10:02 #1
Prøv at kopier data til en ny kolonne, har været ude for at der har ligget et eller andet og drillet i en kolonne, men når data så er blevet overføret til en ny så virkede det.

evt et nyt rent ark bare for at teste om det er et eller andet i arket der driller.,

Jan
Avatar billede finb Ekspert
13. september 2017 - 10:37 #2
1. Check rækkefølgen af dine betingelser
2. "hvis data er under 90 og lig med 0% skal den lyse rød":
0 er altid < 90
Avatar billede Mr Lean Praktikant
13. september 2017 - 11:08 #3
finb:

rækkefølgen er i betingelsen identisk med de øvrige cellers betingelse. Det giver ikke mening at betingelsen virker på 10 ud af 12 celler i samme række. De har alle ens opsætning. Det er noget systemmæssigt problem. Det virker bare som om at betingelsen ikke helt fungere når den køre bag om programmet.
Avatar billede Mr Lean Praktikant
13. september 2017 - 11:11 #4
Jan Hansen:

jeg har lavet din test i samme ark. Problemet er fortsat gentagende.

Når jeg skriver de samme værdier i en helt ny frisk excel ark, så virker mine betingelser uden problem. Men når jeg så kæder den med den samme excel-fil hvor problemet er aktuelt, så gentager problemet også i den nye excel-ark. Hmmm det er mega irriterende
Avatar billede Mr Lean Praktikant
13. september 2017 - 11:26 #5
Tak for jeres input, men jeg har selv løst problemet.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
13. september 2017 - 11:29 #6
Kan du ikke lave et Kopi ark

Hvor du i alle celler skriver eks A1 "= oprindligArk!A1"
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
13. september 2017 - 11:35 #7
Skriv gerne løsning og marker løst så man kan sen den er løst

Velbekomme