Avatar billede Busk&Lund Praktikant
30. januar 2019 - 12:52 Der er 2 kommentarer

Mojave til macOS

Har opdateret macOS version 10.14.2 (18C54). men søge funktionen på min eksterne harddisk er forsvundet. Kan den reetableres?
Avatar billede Terry Lewis Praktikant
08. maj 2019 - 08:35 #1
Jeg havde et lignende problem. Siden den seneste opdatering til Mac OS High Sierra 10.14.2 forsvandt mine eksterne harddiske ikoner. Skal jeg ændre Finder-indstillingerne? Jeg forsøgte at starte i Safe Mode: Programmer> Hjælpeprogrammer> Diskværktøj.
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
13. september 2021 - 09:06 #2
Prøv at tilføje harddisken til Sportlight i System Indstillingerne.
Jeg mener det er noget med at Spotlight er lavet om i Mojave, så der er flere indstillinger, og muligheder for brugere ikke at indexe deres drev.

Se evnt. denne guide: https://www.macrumors.com/how-to/rebuild-spotlight-search-index-on-mac/