Avatar billede HHA Professor
15. februar 2021 - 09:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navngive fil efter indhold af celler

Hejsa,

Jeg kæmper med at få en VBA til at gemme et ark med filnavn, bestående af indholdet af flere celler.

Er det muligt at forhindre den i at overskrive en allerede eksisterende fil?
Fx ved at navngive filen med dette bag ved filnavnet (1), lige som windows selv gør.

Sub Overfør_til_PDF()
'
' Overfør_til_PDF Makro

Dim thisPath As String, docName As String

thisPath = Application.ActiveWorkbook.Path

docName = thisPath & "\TO " & Range("C4") ' HER VIL JEG GERNE HAVE FILNAVNET TIL AT BESTÅ AF FLG.: \TO "C4" " - " C6" " - " C5"

Sheets("TO dansk").Activate
' Range("C4").Select  ' VED IKKE HVAD DENNE HAR AF INDVIRKNING
With Sheets("TO dansk")
    .ExportAsFixedFormat _
    Type:=xlTypePDF, _
    Filename:=docName, _
    Quality:=xlQualityStandard, _
    IncludeDocProperties:=True, _
    IgnorePrintAreas:=False, _
    OpenAfterPublish:=True
End With

End Sub
Avatar billede Jan K Ekspert
15. februar 2021 - 13:02 #1
Hvad med

docName = thisPath & "\TO " & Range("C4") & "-" & Range("C6) & "-" & Range("C6) ?'
Avatar billede HHA Professor
15. februar 2021 - 14:29 #2
Tusind tak, Jan K 👌
Avatar billede Jan K Ekspert
15. februar 2021 - 14:45 #3
Velbekomme :-)