Enhver gør-det-selv mands paradis, stormagasinet Harald Nyborg, har savet sig selv i benet. Via værktøjskædens hjemmeside har man nemlig kunnet se, hvordan andre kunder har handlet, hvem de er og hvilket betalingsmiddel, de har benyttet. Oplysninger som bør være absolut fortrolige - især på internettet.
For ti dage siden opdagede en kunde ved et tilfælde fejlen, og gjorde Harald Nyborg opmærksom på den. Men i stedet for at rette fejlen, fortsatte Harald Nyborg bare - med den undskyldning, at det ville være for kostbart at lukke ned for e-butikken.
Samtidig skruede Harald Nyborgs IT-ansvarlige Bjarne Pedersen bissen på, og beskyldte kunden for at bore i en sag, han skulle holde sig langt fra.
"Hvis der i forløbet fremkommer skade på server eller software, er du efter samtale med vor advokat direkte erstatningsansvarlig, grundet at oplysningerne - og dermed årsagen - kan tilbageføres til dig," skriver han ifølge Computerworld til kunden.
Kunden er lamslået over Harald Nyborgs facon, han troede, de ville blive glade for at blive gjort opmærksom på fejlen.
Harald Nyborgs ledelse har ikke ønsket at kommentere sagen i medierne, men fortæller at problemet er løst nu.