Kundernes problemer efter konkursen i Compare Support er langt fra overstået. Det viser et eksempel fra discount-kæden Aldi, hvor en privat kunde er kommet i klemme med en bærbar pc, som var defekt. Kunden, laborant Jack Frausing, indleverede varen til reparation, men har siden konkursen i Compare været fanget i et ingenmandsland.
»Efter at Compare Support gik konkurs har jeg forsøgt at få mine penge tilbage eller få en ny pc hos Medion. Jeg har talt med dem flere gange, men deres forklaringer ændrer sig hele tiden. Til at begynde med fik jeg at vide, at jeg kunne få mine penge igen eller få en ny maskine. Anden gang jeg ringede var det blevet ændret til, at Medion ville overveje, hvilken af de to muligheder de ville tilbyde mig. Og tredje gang fik jeg at vide, at jeg skulle skrive til kurator for konkursboet, hvis jeg ville have mine maskine tilbage,« siger Jack Frausing til ComONs søsterblad, CRN.
Han fortæller desuden, at Medion konsekvent ikke svarer på e-mail, men kun vil tale om reklamationer over telefonen.
»Jeg vil jo gerne have noget på skrift om, hvor jeg står. Men det virker på mig som om Medion bevidst undgår at forpligte sig til noget på skrift. På samme måde synes jeg, det er lidt mærkeligt, at der ikke er nogen information til kunderne på Medions hjemmeside,« siger Jack Frausing.
Hos Medion forklarer direktør Kim Jensen, at som konkursreglerne er skruet sammen, så kan man ikke fra Medions side gøre meget mere for kunderne.
»Jeg kan sagtens forstå, hvis en kunde undrer sig , men så snart varen er afleveret til Compare, er den formelt set en del af konkursboet, og så vil det være ulovligt, hvis vi tog ud og hentede varerne. Det skal gå gennem kurator. Desværre er loven sådan, da varen jo er kundens ejendom,« siger Kim Jensen til CRN.
Kim Jensen oplyser, at Medion er blevet enig med konkursboet efter Compare Support om, at Medion kan afhente kundernes produkter hos kurator. Kunderne vil få information om, at det nu er Medion, der håndterer de indleverede varer. Det drejer sig i alt om cirka 250 sager.
»Jeg er glad for, at vi nu er i stand til at hjælpe kunderne med deres problemer,« siger Kim Jensen.
Aftalen mellem Medion og kurator er for sent ude i forhold til Jack Frausing. Han har i mellemtiden skrevet direkte til forhandleren Aldi, for at få sine penge retur.