E-mærket er tænkt som en blåstempling af de danske netbutikker, der giver en god service og retter sig efter Forbrugerklagenævnets afgørelser.
Men blåstemplingen er ikke god nok, mener kritikere.
For eksempel kigger E-handelsfonden kun på afgørelser fra Forbrugerklagenævnet. Det vil sige, at firmaer frit kan have tvister med andre klageinstanser - uden at det har indflydelse på deres ret til at sætte e-mærket på sin hjemmeside.
Et firma, der er havnet i den situation, er mobilselskabet M1.
Selv om firmaet blankt har afvist at følge afgørelser fra Teleankenævnet, så er M1 blevet udstyret med et E-mærke.
Det er en signalforvirring, som man også er bevidst om hos E-handelsfonden.
»Det er en problemstilling, som vi har bemærket. Der ligger i øjeblikket et arbejde i bestyrelsen i forhold til at beslutte, hvilke andre klagenævn, der eventuelt skal medvirke i ordningen,« siger Lars Schmidt Larsen, der er direktør i E-handelsfonden, til ComON.
Fonden blev opmærksom på problemet i januar, men forventer først at tage stilling på et bestyrelsesmøde efter sommerferien.
Ud over Teleankenævnet findes en lang række andre godkendte instanser, som også er sat i verden for at beskytte forbrugernes rettigheder.