CSC-konflikt giver Tryg-kunder længere betalingsfrist

Men vi går ikke glip af de store beløb, siger selskabet.

Takket været den igangværende konflikt mellem Prosa og CSC har kunder hos CSC i forskelligt omfang haft problemer med driften af deres it-systemer.

Hos Tryg har problemerne betydet, at forsikringsselskabets kunder nu får ekstra tid til at betale for deres forsikringsydelser.

Udsendelse af rykkerbreve til Tryg-kunder, der er bagud med betalingerne, er en af de kørsler, som er blevet forsinket på CSC på grund af den igangværende konflikt.

På grund af de manglende rykkere har Tryg besluttet, at de pågældende kunder skal have forlænget betalingsfristen.

Den ekstra frist er i første omgang givet til omkring 10.000 kunder. Typisk er fristen forlænget mellem en og tre uger, forklarer kommunikationchef i Tryg Danmark, Gerhard Dall.

Han afviser overfor ComON, at de forlængede betalingsfrister får nogen væsentlig indflydelse på selskabets økonomi.

”Hvis det havde ændret forventningerne til selskabets økonomiske formåen skulle vi jo have udsendt en fondsbørsmelding, og det har vi ikke gjort. Tryg i Norden har cirka 2,3 millioner kunder og godt en million i Danmark. De økonomiske konsekvenser af at udstrække betalingsfristen for de cirka 10.000 kunder, der har modtaget forsinkede rykkerskrivelser, er meget små,” siger han.

Tryg har for få uger siden underskrevet en ny kontrakt om it-drift med CSC.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | Online

ERP Insights 2025

Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

Huy Duc Nguyen

Norriq Danmark A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job