Indhold
26. november 1998: Stormen om de anti-virus produkter, der sælges på det danske marked har dårlig lagt sig før Computer Associates (CA) er klar med et nyt udspil i kampen om de danske kunder.
Udspillet lanceres under sloganet ?2 for 1? og går ud på, at anti-virus kunder nu kan få to licenser af CA?s anti-virusværktøj InoculateIT, men kun skal betale for én licens.
Ifølge CA?s regional manager Kim Hyldig skal udspillet dog ikke ses som et forsøg på at puste yderligere til ilden på det danske marked, der har oplevet en vis turbulens efter at distributøren Swanholm i begyndelsen af oktober opsagde deres årelange aftale med Dr. Solomons Anti-Virus Toolkit og i stedet valgte at distribuere Norton AntiVirus.
- For os handler det udelukkende om markedsandele og om at gøre mere opmærksom på InoculateIT, siger Kim Hyldig til PC World. Vi anslår selv, at vi i øjeblikket har en andel på 5 procent af det danske marked for anti-virus produkter, siger han.
Computer Associates overtog InoculateIT i forbindelse med købet af virksomheden Cheyenne for omkring to år siden. I denne forbindelse overtog man også backup-produktet ArcServe. Mens ArcServe i princippet kun kæmper med Seagates Backup Exec om markedet, er der mere trængsel på anti-virus området. Her er det danske marked domineret af netop Norton AntiVirus fra Symantec og Dr. Solomon fra Network Associates.
- Vi slår naturligvis meget på, at InoculateIT integrerer fuldt og helt med vores Unicenter TNG løsning til system- og netværksadministration, men kampagnen retter sig også mod kunder, som kun ønsker anti-virus løsningen, forklarer Kim Hyldig. Jeg vil være meget tilfreds, hvis InoculateIT kan nå en markedsandel på omkring 20 procent i Danmark, siger han.
Computer Associates? kampagne løber indtil den 31. december 1998.