E-mail er godt på vej til at afløse telefonen som den mest populære metode til at kontakte virksomheder. Men de fleste virksomheder mangler et effektivt værktøj til at håndtere e-mail henvendelser, og det betyder, at kunderne i mange tilfælde får forsinkede svar eller aldrig hører fra virksomheden.
Det nystiftede firma SupportFighter tilbyder et værktøj som skal sætte besvarelsen af e-mails i system ved at genbruge svar, der allerede er skrevet. Ifølge firmaet er op imod 80 pct. af alle henvendelser til en virksomhed besvaret på et tidligere tidspunkt.
SupportFighter anslår at en enkelt person kan svare på 500 mails om dagen med det nye system.
Svardatabasen sikrer samtidig at medarbejdernes viden bliver i virksomheden, og systemet kan integreres med andre databaser, f.eks. finanssystemer eller kundekartoteker.
Firmaet ejes af Jubii-stifterne Martin Thorborg og Henrik Sørensen sammen med to programmører Daniel Hjortholt og Martin Dyring og har adresse i samme hus som firmaet Spamfighter, der har de samme ejere.
Ifølge SupportFighter kræver den netbaserede løsning ingen installation eller vedligeholdelse af servere eller software hos den enkelte virksomhed.