Annonceringen på Facebook er i øjeblikket på et meget lille niveau. Men det bliver der muligvis lavet om på.
Facebook er nemlig på nippet til at gennemføre et tiltag, der kunne indikere, at en større reklame-indsats er på vej.
Facebook vil gøre det muligt for brugerne at vurdere de reklamer, der ligger på siden. Kort sagt får man valget: Er reklamen god eller dårlig? Alt efter svaret skal man svare på et opfølgende spørgsmål.
Ifølge Cnet så kan reklame-vurderingen betragtes som en mulighed for at begrænse mængden af utilfredse brugere, når der i den kommende tid lukkes endnu mere op for reklamer på Facebook. Sidste gang Facebook lancerede et omfattende reklame-program, Beacon, gav det bunkevis af dårlig omtale.
Selv om formålet er at begrænse mængden af utilfredse brugere, så kan satsningen også have en anden positiv effekt for Facebook. For hvis brugerne bliver udspurgt om deres holdning til reklamer, så er de generelt mere tilbøjelige til at lægge mærke til dem - og eventuelt klikke på dem.
Hvis man kender Facebook ret, så vil de også bruge vurderingerne til at levere mere præcise reklamer til sine brugere.
Muligheden for at vurdere reklamer er ikke synlig hos alle brugere i øjeblikket.