Bedre kundeservice hos mobilselskaber

Mobilselskaberne er blevet bedre til at betjene kunderne. Antallet af klager er faldet gennem de seneste tre år.

Efterhånden som mobilmarkedet er blevet mere modent, er teleselskaberne også blevet bedre til at tage sig af kunderne. Det viser en ny undersøgelse fra Handelshøjskolen på Århus Universitet.

Antallet af kundeklager er faldet gennem de seneste tre år og har sat ny bundrekord i år, hvor der samtidig er registreret den hidtil største tilfredshed blandt privatkunderne.

»Selskaberne er blevet bedre til at håndtere klagerne, og servicen over for klageren er forbedret. Man kan sige, at mobilmarkedet er blevet mere modent, og derfor er blevet bedre til at håndtere problemer,« siger lektor Jacob Eskildsen, Handelshøjskolen, Århus Universitet, til Ritzau.

Målingen viser at en kunde nu i gennemsnit kan nøjes med to-et-halvt opkald for at løse et problem, hvor det i 2004 krævede tre-og-et-halvt opkald.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere