Bedre kundeservice hos mobilselskaber

Mobilselskaberne er blevet bedre til at betjene kunderne. Antallet af klager er faldet gennem de seneste tre år.

Efterhånden som mobilmarkedet er blevet mere modent, er teleselskaberne også blevet bedre til at tage sig af kunderne. Det viser en ny undersøgelse fra Handelshøjskolen på Århus Universitet.

Antallet af kundeklager er faldet gennem de seneste tre år og har sat ny bundrekord i år, hvor der samtidig er registreret den hidtil største tilfredshed blandt privatkunderne.

»Selskaberne er blevet bedre til at håndtere klagerne, og servicen over for klageren er forbedret. Man kan sige, at mobilmarkedet er blevet mere modent, og derfor er blevet bedre til at håndtere problemer,« siger lektor Jacob Eskildsen, Handelshøjskolen, Århus Universitet, til Ritzau.

Målingen viser at en kunde nu i gennemsnit kan nøjes med to-et-halvt opkald for at løse et problem, hvor det i 2004 krævede tre-og-et-halvt opkald.

Mere om samme emne

Event: Cyber Security Festival 2025

Sikkerhed | København

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S