TDC giver smæk til Nordjyske

Nordjyske Medier har tabt en sag om telefonbøger. Sagen var anlagt af TDC. Det kommer til at koste mediekoncernen 1 million kroner i erstatning til TDC.

TDC har vundet over Nordjyske Medier i en sag om markedsføring af telefonbøger. Mediehuset skal betale 1 million kroner i erstatning til telegiganten.

Det skriver Børsen. Nordjyske Medier brugte ufine metoder til at markedsføre en ny telefonbog, som skulle konkurrer med TDC´s telefonbøger.

Det kommer til at koste en erstatning på 1 million kroner til TDC, en bøde på 75.000 kroner, og oveni skal Nordjyske Medier betale sagsomkostningerne på 80.000 kroner.

»Det kommer ikke som en overraskelse, for vi havde for længst vedkendt os fejlene, og vi har forsøgt at lave et forlig med TDC, men det ønskede at køre sagen til ende,« siger direktør i Nordjyske Medier, Poul Sørensen.

Nordjyske medier overtrådte loven ved omtale konkurrenten negativt i sin markedsføring. Nordjyske gjorde det også nemt, for folk der ville væk fra TDC´s telefonbøger at skifte, ved at udlevere fortrykte opsigelsesblanketter, som bare skulle udfyldes og sendes til TDC Forlag.

TDC havde oprindeligt forlangt en erstatning på 3 millioner kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere