Apples nye reklame-system er besværligt

Apple gør klar til at indtage europæiske iPhones og iPod Touch med iAd mobilreklamer.

Artikel top billede

Apple skulle i denne uge blive klar til at rulle ud med iAd, platform til mobilreklamer, i Europa, skriver Financial Times. Det sker sammen med stærke brands som Nestlé, L’Oréal og Renault, der kommer til at køre kampagner på iPhone og iPod Touch.

 Ifølge Financial Times er Apples lancering udskudt to gange inden for de sidste uger, men nu skulle de altså være klar.

Det ser dog ud til, at reklamebranchens begejstring over iAd er lunken, skriver Financial Times. Det er nemlig en dyr og langsommelig proces at lave mobilreklamer til Apples iAd. Apple er ganske enkelt "a pain do deal with", som Financial Times citerer en anonym kilde for at udtale.

 
 

Mere om samme emne

Annonceindlæg fra Systematic

Systematic og Helsing vil gøre droner til en integreret del af fremtidens beredskab

Samarbejdet mellem Systematic og Helsing skal styrke Europas kontrol over egne forsvarsdata – og bringe militær og civil sikkerhed tættere sammen.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly