TDC tilbyder sine privat- og erhvervskunder at tilkøbe service-aftaler, så de kan sikre sig, at TDC hurtigst muligt tropper op for at løse eventuelle tekniske problemer.
Men service-aftalen sikrer også TDC en betydelig indtjening.
Ifølge Morgenavisen Jyllands-Posten sikrer service-aftalerne alene TDC en indkomst på cirka 1,3 milliarder kroner. Det er vel at mærke for ydelser, som i flere tilfælde blev betragtet som en del af kundernes abonnementer for få år siden.
Teleanalytiker Torben Rune har en kontant beskrivelse af situationen:
»Det er ved at udvikle sig til en regulær pengemaskine for TDC,« siger Torben Rune til Morgenavisen Jyllands-Posten.
Rune finder det bekymrende, at flere og flere private køber service-aftalerne, der kommer oven i abonnementet på 1.548 om året. Ifølge teleanalytikeren burde privatkunder ikke være nødsaget til at købe serviceaftaler for at være sikre på service.
TDC begyndte for alvor at markedsføre serviceaftalerne i 2004. Ifølge TDC er andelen af private, der tilkøber serviceaftalerne stigende, men det er fortsat primært erhvervskunder, der køber aftalerne.