Mozilla: Penge for sikkerhedshuller

500 amerikanske dollar og en t-shirt. Det er belønningen for at finde et alvorligt sikkerhedshul i Mozilla.

Hvis man finder et alvorligt sikkerhedshul i Mozilla Suite, Firefox eller Thunderbird kan man fremover regne med en kontant belønning. Mozilla Foundation har udlovet en belønning på 500 dollar samt en t-shirt til alle, der kan finde en hidtil uopdaget sårbarhed i Mozilla-programmerne.

Pengene til det nye Mozilla Security Bug Bounty Program kommer fra Linspire og den sydafrikanske internet-millionær Mark Shuttleworth, som nok er bedst kendt for sit betalte ophold på rumstationen ISS i 2002.

Mozilla Foundation opfordrer alle til at donere penge til initiativet - og Mark Shuttleworth har lovet at matche det beløb, der kommer ind over nettet, med en tilsvarende sum (dog højest 5.000 dollar).

For at få belønningen kræves det, at sikkerhedshullet findes i den seneste version af Mozilla og ikke er opdaget tidligere. Fejlen må ikke ligge i et tredjeparts-program, f.eks. Java eller et plug-in.

Hvis to eller flere finder den samme fejl skal pengene deles ligeligt.

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Sektionschef for Cyber- og IT-sikkerhedsarkitektur

Københavnsområdet

LB Forsikring

Digital delivery manager

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Operations Engineer til drift af infrastruktur

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil