Kapow Technologies ApS. har fundet ud af, hvad der skal til for at tjene penge. Det danske selskab kan præsentere et årsregnskab, der på trods af IT-krisen viser kraftig omsætningsfremgang, samt sorte tal på bundlinjen for første gang i selskabets fireårige historie. Omsætningen i 2001/2002 steg fra tre til 13 millioner kroner, samtidig med at resultatet blev et plus på 600.000 kroner mod et minus på 23 millioner kroner året før.
For et år siden var danske Kapow en dotcom-virksomhed med en forretningsmodel, der viste sig ikke at være profitabel, men det blev ændret i det netop afsluttede regnskabsår. Det er positive takter og tanker, som nu præger virksomheden og forventninger om overskud og ekspansion er nøgleorderne fremover.
Kapows organisation er blevet trimmet, og udgifterne er kommet under kontrol, samtidig med, at selskabet har ændret strategien. Fokus ligger nu udelukkende på udviklingen og markedsføringen af Kapows software beregnet til Web Application Integration, WAI. Softwaren blev udviklet i forbindelse med den nu frasolgte markedsplads med Danske Bank som køber, og er nu blevet til et unikt produkt med stærke egenskaber indenfor integration.
"Jeg tvivler ikke på, at vi kommer til at opleve en markant fremgang og klare os endnu bedre i året, der kommer. Vi har et unikt produkt til et marked med et meget stort behov, og vi har et stort kundepotentiale både herhjemme og i udlandet," siger salgsdirektør Daniel Kollberg.
Kapows kundebase tæller idag blandt andre Danske Bank og TDC, og selskabet tør godt garantere, at der kommer flere store kunder til i det kommende år, lyder det fra administrerende direktør Stefan Andreasen.