TDC udbetaler større erstatninger

TDC har oplyst IT- og Telestyrelsen, at man i fremtiden vil betale større erstatninger til kunder, som oplever fejl kabelfejl. Firmaet kan dog ikke love, at fejlene bliver udbedret hurtigere end hidtil.

I erkendelse af, at mange kunder skal vente i månedsvis på at kabelfejl bliver udbedret, har TDC nu lovet at ændre på sine regler for kompensation.

Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten i dag.

Ifølge de gældende regler skal TDC, der ejer det landsdækkende net, inden for 17 dage have repareret fejl på telefonlinjer. Ellers skal kunderne have en kompensation på 300 kroner.

TDC oplyser nu, at der allerede efter 12 dage skal falde en erstatning på 300 kroner. Efter yderligere 12 dage udvides der med en kompensation på 300 kroner ekstra.

Videnskabsminister Helge Sander har for nylig bedt styrelsen om at undersøge de massive forsinkelser, men ifølge TDC sker det nye initiativ på firmaets eget initiativ.

»Jeg tror hverken, at vi, IT- og Telestyrelsen eller kunderne er tilfreds med den service, de har oplevet. Det er beklageligt, at kunderne står uden telefon, men det tager tid at reparere overgravede ledninger. Vi så helst, at kunderne slap for ventetid, men erstatningen er ment som et plaster på såret,« siger Jesper Bjerre, der er markedsdirektør i TDC, til Jylands-Posten.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere