I erkendelse af, at mange kunder skal vente i månedsvis på at kabelfejl bliver udbedret, har TDC nu lovet at ændre på sine regler for kompensation.
Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten i dag.
Ifølge de gældende regler skal TDC, der ejer det landsdækkende net, inden for 17 dage have repareret fejl på telefonlinjer. Ellers skal kunderne have en kompensation på 300 kroner.
TDC oplyser nu, at der allerede efter 12 dage skal falde en erstatning på 300 kroner. Efter yderligere 12 dage udvides der med en kompensation på 300 kroner ekstra.
Videnskabsminister Helge Sander har for nylig bedt styrelsen om at undersøge de massive forsinkelser, men ifølge TDC sker det nye initiativ på firmaets eget initiativ.
»Jeg tror hverken, at vi, IT- og Telestyrelsen eller kunderne er tilfreds med den service, de har oplevet. Det er beklageligt, at kunderne står uden telefon, men det tager tid at reparere overgravede ledninger. Vi så helst, at kunderne slap for ventetid, men erstatningen er ment som et plaster på såret,« siger Jesper Bjerre, der er markedsdirektør i TDC, til Jylands-Posten.