Flittige kunder trækker Orange op

Kunderne bruger deres mobiltelefoner mere, og det kan mærkes på økonomien hos teleselskabet Orange, hvor omsætningen i tredje kvartal i år steg med 11 procent i forhold til året før.

Kunderne hos teleselskabet Orange bruger deres mobiltelefoner flittigere end før, og det betyder, at teleselskabet i Danmark kan notere en vækst i tredje kvartal i år på 11 procent i forhold til året før.

Omsætningen i tredje kvartal 2003 blev på 1,45 milliarder kroner mod 1,31 milliarder kroner i tredje kvartal 2002.

Den gennemsnitlige omsætning pr. kunde steg med 31 procent fra 2.087 kroner i september sidste år til 2.727 kroner i september i år.

Ifølge Oranges danske direktør Richard Moat lever Orange dermed op til selskabets egen målsætning om at få fat på de kunder, der bruger deres mobiltelefon meget.

Samtidig har Orange fået flere kunder i løbet af 2003 og er nu oppe på 585.000 aktive kunder.

Den samme tendens med flere flittige kunder og større omsætning kan Orange ligeledes notere sig i en række af de øvrige lande, hvor Orange-gruppen er repræsenteret. Samlet steg omsætningen i hele Orange-gruppen med 8,1 procent i tredje kvartal i år.

I 2002 måtte Orange i Danmark gennemgå en omfattende omstrukturering, efter at smertegrænsen var nået for teleselskabets ejere, som måtte træde til med ekstra kapital.

Orange kom ud af 2002 med et underskud på 812 millioner kroner og en negativ egenkapital på 1,48 milliarder kroner.

Den danske stat ejer gennem Banestyrelsen fortsat 9,9 procent af Orange i Danmark.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere