3 har uacceptabelt få kunder

Nye teletal for 2008 viser, at 3 nu har 408.000 kunder. Det er uacceptabelt, at de ikke er større, og de skal være glade for, at mobilt bredbånd kom farende, lyder det.

Teleselsakbet 3 havde ved udgangen af 2008 408.000 kunder i butikken, det gør dem til landets 6. største mobilselskab. Størst er TDC er med 2.057.091 og en markedsandel på 30 procent. Sonofon 1.386.991 kunder og 20,2 procent af mobilmarkedet, mens Telia har 1.190.873 kunder og 17,4 procent af markedet. Det viser nye tal fra IT- og Telestyrelsen.

Herefter kommer Telmore med 665.511 og 9,7 procent af markedet og CBB med 426.047 og 6,2 procent af markedet.

Først på en 6. plads kommer 3 med 408.476 og 6 procent af markedet. 3 kalder tallene for "tilfredsstillende", da ComONs søstersite Mobil.nu spørger, om det er godt nok for et selskab med eget netværk ikke at være større end for eksempel CBB, der lejer sig ind på et netværk:

"Vi kigger på egne tal. Det går støt frem og det er vi glade for. De, [Telmore og CBB, red.] har en anden type forretning," forklarer Stine Green Poulsen, kommunikationschef hos 3.

Teleanalytiker John Strand mener, at det selvfølgelig ikke er acceptabelt, at 3 ikke har flere mobilkunder deres investeringer taget i betragtning:

"3 var først en virksomhed for videotelefoni, så for mobile medier, så for multimedie og nu for mobilt bredbånd. De første tre floppede totalt, men strategien for mobilt bredbånd er deres mest bæredygtige," vurderer John Strand:

"Det var heldigt for 3, at mobilt bredbånd kom farende," slutter han.

Og 3 er netop størst, når det gælder mobilt bredbånd og har i dag 140.000 kunder på det område. Det svarer til en vækst på 58 procent og de havde ved udgangen af 2008 en samlet markedsandel på 46,4 procent for mobilt bredbånd. 3 vil satse mest på mobilt bredbånd i den nærmeste fremtid, da det er her, de kan hente den største vækst, lyder det fra Stine Green Poulsen.

Hun mener i øvrigt, at det er frisk sagt af John Strand, at 3 er heldige, at mobilt bredbånd "kom farende":

"Vi mener jo ikke, at det som sådan er kommet farende ud af det blå, men det er et forretningsområde, vi har opbygget. Vi er vækstet 20 procent i vores kundebase i en periode, hvor hele markedet er vokset 4 procent. Det synes jeg er en tilfredsstillende vækst," forklarer Stine Green Poulsen.

TDC har 25,7 procent af markedet for mobilt bredbånd, Telia 13,5 procent, Sonofon 10,5 procent, mens de resterende 3,9 procent er fordelt på øvrige selskaber.

Annonceindlæg fra Computerworld

Dansk erhvervsliv er en del af frontlinjen

Digitalt forsvar handler ikke blot om det militære men om at beskytte civilsamfundets funktion, påpeger Thomas Nissen i Dansk Erhverv.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

Jeanette Kristiansen

Circle Of Bytes ApS

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil