Forbrugerombudsmand skuffet over spam-bøde

Forbrugerombudsmanden er skuffet over, at Debitel fik nedsat sin spam-bøde fra 2 millioner kroner til 400.000 kroner.

Skuffende! Det er forbrugerombudsmand Hagen Jørgensens kommentar, til at det er lykkedes for Debitel at få nedsat sin spam-bøde i højesteret.

Oprindeligt var Debitels spam blevet takseret til en bøde på 2 millioner kroner i Sø- og Handelsretten, i danmarkshistoriens største spam-sag.

Men Debitel ankede bøden til Højesteret, der i dag valgte at nedsætte bøden til 400.000 kroner.

Forbrugerombudsmand Hagen Jørgensen, der oprindeligt anlagde sagen, er skuffet over rabatten.

»Jeg er meget overrasket og skuffet over bødens størrelse. Men jeg må tage den til efterretning og konkludere, at det bliver vanskeligt at bekæmpe spamproblemet efter markedsføringsloven«, siger Forbrugerombudsmand Hagen Jørgensen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere