HP giver garanti for de besparelser print- og kopiområdet, som producenten lover sine storkunder, der køber løsninger indenfor managed print services.
Hidtil har HP brugt beregninger på kundernes besparelser til print som et vigtigt salgsargument, men fremover vil HP bakke de gyldne løfter op med kontant afregning, hvis kunderne ikke når de lovede besparelser.
»Allerede i dag giver vi storkunder detaljerede beregninger på hvor store besparelser, de kan regne med, når de kaster sig ud i løsninger inden for managed print services. Men fremover vil vi bakke det op med kontant betaling til kunden, hvis han ikke når de besparelser, vi har stillet ham i udsigt,« siger Nikolaj Takla, salgs- og marketingsdirektør i HPs printerdivision.
Fremover får kunder til HPs managed print services kontant betaling, hvis kunden ikke når de besparelser, som HP har stillet i udsigt, fortæller HP-direktør Nikolaj Takla.
Udgiftsgarantien fra HP dækker ifølge Nikolaj Takla blandt andet drift, basisomkostninger og klikafgifter, og bliver introduceret for at styrke HP’s position på markedet for avancerede printløsninger.
»Kunderne er meget fokuserede på de besparelser vi kan tilbyde, og for os handler om at sætte handling bag vores løfter om lavere udgifter, som for denne kundetype typisk ligger på 20-30 procent, siger Nikoalj Takla.