På M&M's nye hjemmeside lanceres nu et stort danskudviklet platformsspil i stil med de spil, der normalt købes på cd-rom og derefter installeres på computeren. Men et Internetspil må ikke fylde ret meget, fordi det så tager for lang tid at downloade, og det er bl.a. her de store tekniske landvindinger i M&M's Crazy Factory ligger i forhold til andre spil på Nettet.
For selv om det er et stort spil med udstrakte labyrinter af baner og fuldt animerede karakterer, fylder M&M's Crazy Factory så lidt, at det kan downloades over en almindelig Internetopkobling på få minutter. Dette kan lade sig gøre, fordi det ved optimal udnyttelse af forskellige metoder til komprimering af spillets baner og grafik er lykkedes at komprimere det til mindre end en syvtusindedel (7000:1) af, hvad grafikken normalt ville fylde.
Mange af de teknikker, der er benyttet under udviklingen af Crazy Factory, er de samme, som man i årevis har benyttet i traditionelle platformsspil. De er bare udnyttet til det ekstreme. F.eks. benyttes bl.a. såkaldt klodskomprimering - så selvom banerne i M&M's Crazy Factory er en udstrakt labyrint af gange, rum, elevatorer og meget andet fylder de tilsammen mindre end 200K.
Desuden er f.eks. komprimeringen af de animerede karakterer forskellig afhængigt af, hvor hurtigt de bevæger sig, og den potentielt tunge lydside er løst ved genereringen af FM lyde, der næsten ingenting fylder. Derudover har det været en stor udfordring at gøre det muligt for to spillere at spille sammen over Nettet, bl.a. fordi man ikke kan forvente, at de to spillere har lige hurtige maskiner.
Spillet er udviklet af danske Juul & Stejle Multimedia A/S.