DR oplever stigende interesse for sine programmer på DR.dk/tv. Ved lanceringen havde hjemmesiden 60.000 faste besøgende. Det tal er nu steget til 200.000.
Den digitale interesse har betydet, at DR i lang tid har været i dialog med Joost. Det skriver Nyhedsavisen.
Den nye internettjeneste giver adgang til tv-programmer fra hele verden, hvis indholdsleverandørerne giver deres velsignelse. Derfor er mange tv-stationer afventende og defensive i forhold til Joost, men det gælder ikke DR.
»Vi er ikke bundet af de kommercielle interesser på samme måde. Vi er bare interesseret i at få vores indhold ud til så mange som muligt,« siger Erik Kjeldsen, der udviklingschef for nye medier hos DR.
Joost er skabt af de samme personer, som gav os Skype. På samme måde som Skype er en trussel mod de etablerede telefonselskaber, så forventer analytikere, at Joost kan udgøre en trussel mod tv-branchen i fremtiden.
TV2s programdirektør siger til Berlingske, at han ikke umiddelbart betragter Joost som en konkurrent på grund af TV2s populære selvproduceret indhold. Desuden mener han, at internet-tv savner den sociale dimension. Altså at familien samles om et specifikt program.