Epson vil af med dårligt rygte

Med udgangspunkt i CRN's Image 2007-undersøgelse vil ny Epsondirektør nu ud og forbedre producentens image blandt forhandlerne.

Efter CRNs imageanalyse i efteråret 2007, hvor Epson fik en dårlig score på flere fronter, sætter hardwareproducenten ind på at ændre sit ry i branchen. Samlet endte Epson dengang i den dårligste tredjedel af de undersøgte producenter. Med udgangspunkt i undersøgelsen sætter Epson nu ind på flere områder. Selskabet vil blandt andet være bedre til at kommunikere og øge sin troværdighed.

»Vi har valgt at bruge imageanalysen som benchmark og arbejde ud fra den,« fortæller direktør Karsten Winther.

Producenten har nærlæst undersøgelsen, og sætter ind på de områder, som fik hug af forhandlerne. Blandt andet peger den på, at Epson havde et problem med ledelsen. Et problem, som hurtigt løste sig, da ledelsen valgte at gå af i starten af januar, hvorefter direktørposten blev overtaget af Karsten Winther. Han har nu taget fat på de andre områder, der halter.

Nu foreligger der et nyt partnerprogram, ligesom der også ligger en plan for, hvordan Epson signalerer troværdighed ud i kanalen. Det er vigtigt for Karsten Winther at understrege, at resultatet ikke nødvendigvis afspejler sandheden.

»Det er jo ikke fordi vi er utroværdige, men fordi forhandlerne opfatter os som sådan«, siger han og uddyber, at det selvfølgelig også er slemt nok.

Det nye image, som Epson håber på at opnå, skal gerne være med til at gøre Epson markedsledende indenfor storformatprintere, inkjet printere og projektorer, fortæller Karsten Winther.




Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få mere fart på og kvalitet i udviklingsafdelingen med DevOps

Få indsigt i den populære DevOps-tankegang, der kendetegner den moderne it-organisation, hvor samarbejde og integration er nogle af nøgleordene. Kom og hør konkrete cases fra virksomheder, der arbejder efter DevOps og mød de førende leverandører, der fortæller, hvordan du kommer derhen, hvor udviklingsafdelingen kan understøtte den digitale innovation med de ideer og i det tempo, som der forventes.

30. maj 2017 | Læs mere


Dropbox partnerdag 2017

Det er en fornøjelse at præsentere en ny stor forretningsmulighed med Dropbox Business. På partnerdag får I indsigt i både kommercielle og tekniske aspekter ved at sælge Dropbox Business. Arrangementet henvender sig til både eksisterende Dropbox-forhandlere i Danmark og til jer, der leder efter nye forretningsmuligheder, og som overvejer at blive Dropbox-forhandler.

31. maj 2017 | Læs mere


Business intelligence - den nye bølge: Få styr på de nye løsninger og alle mulighederne

En ny bølge af af moderne BI-løsninger og -produkter skaber helt nye muligheder. Vi sætter fokus på den nye BI-bølge.

07. juni 2017 | Læs mere






CIO
Bliv klar til EU-persondataforordningen: Ministerium klar med længe ventet dansk vejledning til den nye EU-lov
Justitsministeriet er efter en måneds forsinkelse klar med den store vejledning til EU's kommende persondataforordning, der kommer til at få konsekvenser for alle danske virksomheder. Se vejledningen her.
Comon
Microsofts vilde - og hammerdyre - Surface Studio kommer til Danmark
Microsofts all-in-one-computer, Surface studio, kommer til Danmark midt i juni til en vild pris
Job & Karriere
Dansk it-firma masseansætter: Skal bruge 90 nye medarbejdere med disse it-profiler
It-virksomheden BEC skal bruge 90 nye it-medarbejdere. Her kan du se de konkrete it-profiler, BEC er på udkig efter.
White paper
Undgå de syv dødssynder i valget af ERP-partner
I dette whitepaper kan du læse mere om de syv hyppigste 'dødssynder' og om, hvordan du imødegår dem. Dette er nyttig viden at have med sig, uanset hvilken platform og partner din virksomhed i sidste ende vælger at satse på.