Epson vil af med dårligt rygte

Med udgangspunkt i CRN's Image 2007-undersøgelse vil ny Epsondirektør nu ud og forbedre producentens image blandt forhandlerne.

Efter CRNs imageanalyse i efteråret 2007, hvor Epson fik en dårlig score på flere fronter, sætter hardwareproducenten ind på at ændre sit ry i branchen. Samlet endte Epson dengang i den dårligste tredjedel af de undersøgte producenter. Med udgangspunkt i undersøgelsen sætter Epson nu ind på flere områder. Selskabet vil blandt andet være bedre til at kommunikere og øge sin troværdighed.

»Vi har valgt at bruge imageanalysen som benchmark og arbejde ud fra den,« fortæller direktør Karsten Winther.

Producenten har nærlæst undersøgelsen, og sætter ind på de områder, som fik hug af forhandlerne. Blandt andet peger den på, at Epson havde et problem med ledelsen. Et problem, som hurtigt løste sig, da ledelsen valgte at gå af i starten af januar, hvorefter direktørposten blev overtaget af Karsten Winther. Han har nu taget fat på de andre områder, der halter.

Nu foreligger der et nyt partnerprogram, ligesom der også ligger en plan for, hvordan Epson signalerer troværdighed ud i kanalen. Det er vigtigt for Karsten Winther at understrege, at resultatet ikke nødvendigvis afspejler sandheden.

»Det er jo ikke fordi vi er utroværdige, men fordi forhandlerne opfatter os som sådan«, siger han og uddyber, at det selvfølgelig også er slemt nok.

Det nye image, som Epson håber på at opnå, skal gerne være med til at gøre Epson markedsledende indenfor storformatprintere, inkjet printere og projektorer, fortæller Karsten Winther.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere