Lenovo står på egne ben

IBM-arvtageren Lenovo vil ikke stå i skyggen af giganten længere. Og forsøger derfor at markedsføre produktlinien Lenovo-3000 under eget navn.

Kinesiske Lenovo overtog IBMs pc-afdeling sidste år. Men nu vil Lenovo bane vejen for eget brand på de nye multimedie-pc´ere Lenovo-3000 i Danmark.

»Vi har to produktlinier. Den ene er Lenovo-3000, mens den anden er Thinkpad-produkterne, som IBM var kendt for. Traditionelt set har vi altid satset på de store virksomheder. Men med vores Lenovo 3000-linie satser vi udelukkende på SMB-markedet. Og det er netop denne linie, som vi markedsfører under eget brand,« udtaler Niels Claudi Arlund, der er direktør for Lenovo i blandt andet Norden, Baltikum og Holland.

Ifølge Niels Claudi Arlund lå det i aftalen, at Lenovo måtte fortsætte med at bruge IBMs logo i fem år. Men nu mener han altså, at det er på tide, at Lenovo står på egne ben og introducerer nye produkter under Lenovo-navnet.

Mere om samme emne

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job