iPhone-app fra Danske Bank giver problemer for NemID

Danske Banks iPhone-applikation er så populær, at NemID har svært ved at følge med. Det betyder længere ventetid end normalt.

Hele 21.000 kunder i Danske Bank har downloadet Danske Banks iPhone-applikation. Det skulle gøre den til den mest downloadede gratis app fra Apples App Store, siden den blev lanceret i sidste uge. Det skriver Berlingske.dk.

Det er mange flere end forventet og det volder problemer for NemID. NemID kan nemlig ikke følge med den store efterspørgsel, så der vil være længere tid end normalt på at få sin kode, forklarer pressechef Anders Klinkby ifølge Berlingske.dk.

NemID er en adgangskode, der er påkrævet for at kunne gå på sin netbank.
 

Læs mere om mobilbranchen på www.mobil.nu

Mere om samme emne

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job