Webshop afviser erstatning af en kundes DVD-drev, der gik i stykker efter et år. Fabrikationsfejl, siger Forbrugerklagenævnet, der har sat forhandleren i forbrugergabestokken, firmatjek.dk.
Da en kunde klagede til Laptops.dk over et defekt DVD-drev i en IBM-computer, som han havde købt hos webforhandleren, nægtede Laptops.dk at reparere fejlen. Det har nu fået Forbrugerklagenævnet til i dag at sætte forhandlerne på listen over firmaer, med en dårlig holdning til købeloven.
Klagen kom et år efter, at kunden havde købt computeren. I første omgang valgte kunden at købe et nyt DVD-drev hos forhandleren og efterfølgende kræve 1.425 kroner for købet af et nyt DVD-drev. Laptop.dks indehaver, Søren Jansen afviser over for Forbrugerklagenævnet, at kunden skal have erstatning. Det er fordi kunden ikke har bevist, at DVD-drevet var født med en fejl. Derfor har Laptops.dk nægtet at erstatte kunden det defekte drev.
Da Forbrugerklagenævnets sagkyndige har vurderet, at DVD-drevet havde en fejl i læsehovedet, har nævnet afgjort at fejlen var så alvorlig, at kunden skal have sine penge tilbage. Indtil det sker, vil Laptops.dk være at finde på firmatjek.dk