Samsung søger B2B-forhandlere

B2B markedet er nøglen til det nordiske marked set med Samsungs øjne. Producenten er gået i gang med at rekrutere 750 nye nordiske forhandlere, der skal hjælpe Samsung i top i Norden.

Efter fire år på det nordiske printermarked, er Samsung stadig en ret ukendt spiller. Virksomhedens nordiske ledelse erkender blankt, at produktporteføljen ikke har været god nok til at gøre en forskel i B2B-markedet, men det vil producenten råde bod på. Samsung vil have fat i 750 forhandlere til at nå top tre i Norden.

Processen med at rekrutere nye partnere i Norden er allerede gået i gang. Det er planen, at der skal skaffes 750 nye forhandlere, deraf omkring 150 i Danmark alene. Producenten har allerede en printer organisation i Norden, men producenten har aldrig rigtigt formået at få fat i B2B markedet.

»Vi har været i det nordiske marked i fire år og er stadig primært i retail- og SOHO-markedet. Det skyldes, at den linje vi startede op med simpelthen ikke var god nok til B2B markedet,« forklarer Hans Gustavsson, der er product marketing manager i Samsung Nordic.

Samsung har netop lanceret en række nye modeller, der skal være med til at bane Samsungs vej ind i markedet. Mere vigtigt er det dog, at Samsung er parat til at ligge større vægt bag satsningen. Ifølge Hans Gustavsson er Samsung parat med partnerprogrammer, og der skal ansættes flere folk til at drive B2B-slaget.

»Lige nu har vi kun en mand i Norden, men inden udgangen af året skal vi være fem, og inden for få år bliver vi 20 i kanal-organisationen,« siger Hans Gustavson.

Samsung forventer, at kunne placere sig i top tre i løbet af tre år. Den absolutte etter i markedet er HP, og Hans Gustavson regner med, at Samsung især skal stjæle markedsandele fra nummer et.

»Vi ligger godt i flere segmenter i markedet, men vi skal ud og have flere kunder, derfor fokuserer vi på, at få flere forhandlere,« forklare han.

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car