Samsung søger B2B-forhandlere

B2B markedet er nøglen til det nordiske marked set med Samsungs øjne. Producenten er gået i gang med at rekrutere 750 nye nordiske forhandlere, der skal hjælpe Samsung i top i Norden.

Efter fire år på det nordiske printermarked, er Samsung stadig en ret ukendt spiller. Virksomhedens nordiske ledelse erkender blankt, at produktporteføljen ikke har været god nok til at gøre en forskel i B2B-markedet, men det vil producenten råde bod på. Samsung vil have fat i 750 forhandlere til at nå top tre i Norden.

Processen med at rekrutere nye partnere i Norden er allerede gået i gang. Det er planen, at der skal skaffes 750 nye forhandlere, deraf omkring 150 i Danmark alene. Producenten har allerede en printer organisation i Norden, men producenten har aldrig rigtigt formået at få fat i B2B markedet.

»Vi har været i det nordiske marked i fire år og er stadig primært i retail- og SOHO-markedet. Det skyldes, at den linje vi startede op med simpelthen ikke var god nok til B2B markedet,« forklarer Hans Gustavsson, der er product marketing manager i Samsung Nordic.

Samsung har netop lanceret en række nye modeller, der skal være med til at bane Samsungs vej ind i markedet. Mere vigtigt er det dog, at Samsung er parat til at ligge større vægt bag satsningen. Ifølge Hans Gustavsson er Samsung parat med partnerprogrammer, og der skal ansættes flere folk til at drive B2B-slaget.

»Lige nu har vi kun en mand i Norden, men inden udgangen af året skal vi være fem, og inden for få år bliver vi 20 i kanal-organisationen,« siger Hans Gustavson.

Samsung forventer, at kunne placere sig i top tre i løbet af tre år. Den absolutte etter i markedet er HP, og Hans Gustavson regner med, at Samsung især skal stjæle markedsandele fra nummer et.

»Vi ligger godt i flere segmenter i markedet, men vi skal ud og have flere kunder, derfor fokuserer vi på, at få flere forhandlere,« forklare han.

Mere om samme emne

Event: Cyber Security Festival 2025

Sikkerhed | København

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S