I en pressemeddelelse udsendt i dag siger Bridamas direktør Dean Nielsen, at selskabet ønsker at udnytte sin mangeårige erfaring til også at omfatte netsalg til både virksomheder og private forbrugere i Danmark.
»I dag udgør vores salg i Danmark cirka to procent af vores samlede omsætning. Vi ser en helt klar tendens til at stadig flere forhandlere selv importerer udstyr og starter distributionsselskaber op i direkte konkurrence med os,« siger han om baggrunden for den strategiske beslutning.
Selskabet, som skal tage konkurrencen op med de etablerede, bliver søsat i september. Ifølge pressemeddelelsen forventer man at nå en omsætning på omkring 150 millioner kroner inden for de første 18 måneder. Bridema regner desuden med, at slutbrugerslaget løber rundt med sorte tal indenfor samme tidshorisont.
Selvom det eksisterende brokerselskab og det nye slutbrugerselskab bliver to selvstændige juridiske enheder, lægger Dean Nielsen ikke skjul på, at mulighederne i søsterskabet skal udnyttes.:
»Der vil blive trukket på ekspertise og kompetencer på tværs af de to selskaber for at opnå størst synergieffekt. Det er vigtigt for os at understrege, at begge selskaber er to selvstændige juridiske enheder. Vi har en klar strategi om ikke at blande tingene for meget sammen, så det er helt klart, hvem der står for hvad i de to selskaber,« siger han.
Bridema A/S har i dag 50 medarbejdere. Man regner med, at det nye firma fra starten vil beskæftige i alt 27 fuldtidsansatte.