Kyocera Mita: Vi kan klare alle Netkoncepts kunder

Netkoncepts ledelse tror ikke på, at Kyocera Mita kan håndtere de omstridte serviceaftaler. Printerproducenten fastholder, at den er gearet til udfordringen.

»Leaseit tager kunderne som gidsel. På serviceområdet kan Kyocera Mita kun betjene et mindretal af kunderne, nemlig dem, de har leveret udstyr til. Alle andre skal ifølge Leasit betjenes af ikke-identificerede underleverandører.« Sådan skriver Netkoncept til sine kunder efter Leasit har overdraget 100 serviceaftaler til Kyocera Mita.

Ifølge Netkoncepts pengemand Asger Jensby har cirka halvdelen af kunderne HP udstyr, og han mener ikke, at Kyocera kan klare de kunder, som derfor kommer til at stå helt uden service.

Aftalen mellem Leasit og Kyocera Mita Danmark trådte i kraft den 1. september.

»Kyocera Mita har ikke den nødvendige certificering til at klare disse kunder. De aner ikke, hvordan man servicerer it-drift,« lyder det vredt fra Asger Jensby.

Kunderne modtog beskeden om skiftet til Kyocera Mita torsdag og det er kommet som en stor overraskelse for både Netkoncept og kunderne.

»Hvis kunderne var utilfredse, så var det jo en helt anden sag, men vi har fået mange henvendelser fra kunder, der klager deres nød over at skulle skifte til Kyocera Mita,« siger Asger Jensby.

Billedet af sagen er ikke overraskende helt anderledes hos Kyocera Mita Danmark. Virksomhedens danske direktør Claus Hjelmgaard har også fået henvendelser fra de nye kunder.

»Kunderne er meget imødekommende, og vi har kun hørt positive ting, så jeg ved ikke hvem Asger Jensby har talt med,« siger Claus Hjelmgaard.

Ifølge den administrerende direktør var Kyocera Mita klar til at overtage samtlige kunder allerede fra fredag morgen.

»Det betyder intet, om de har Kyocera Mita eller HP. Vi har de fornødne kompentencer til at klare alle kunderne,« forklarer direktøren.

Printerproducenten oplyser, at der allerede indgået en række partneraftaler med underleverandører for at sikre, at alle kunder er dækket ind.

Ifølge Netkoncepts adm. direktør Bo Kruse er der dog endnu ikke kommet navn på partnerne.

»Vi har talt med en række kunder, og de har endnu ikke fået oplyst, hvem der er Kyocera Mitas partnere,« siger han til CRN.

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Machine Learning Operations Engineer til opbygning af Forsvarets nye IT-platform

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Managing Architect

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Salesforce CTO - Nordics (Denmark)

    Københavnsområdet

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

    Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S