E-handelsfonden uforstående overfor Getmore-protest

E-handelsfondens direktør Lars Schmidt Larsen er overrasket over Getmore utilfredshed over e-mærkereglerne. Det er ikke den melding vi har fået fra Kaiser Raja, lyder reaktionen fra Lars Schmidt.

I går kunne CRN berette om Getmore, som ytrer utilfredshed omkring klagereglerne, som følger i kølvandet på E-mærket.

Men i dag forklarer E-handelsfondens direktør, Lars Schmidt Larsen, at han er overrasket over Getmores udmelding.

»Vi står uforstående over for den udmelding, at de dropper e-mærket i protest. For rent faktisk er det ikke den melding, vi har fået fra Getmore. De har forklaret overfor os, at de har valgt at fjerne e-mærket midlertidigt for at omstrukturere kundeserviceafdeling. Derudover må vi konstatere, at Getmore har misforstået reglen om de tre klager,« siger Lars Schmidt Larsen.

Han understreger nemlig, at det på intet tidspunkt har været E-handelsfonden politik, at man kun må have tre klager, før man mister fondens digitale blåstempling.

»Reglen om de tre berettigede klager indenfor samme område, for eksempel reklamation, inden for en måned er en intern administrativ målestok, som blot betyder, at vi bliver ekstra opmærksomme på den pågældende netbutik,« siger Lars Schmidt Larsen, der understreger, at fonden ikke smider virksomheder uberettiget ud,« siger Lars Schmidt Larsen.

Han erkender at E-handelsfonden balancerer på et knivsæg, når det handler om at honorere både forbrugere og erhvervsdrivendes interesser.

»Derfor har vi både jurister i sekretariatet, i bestyrelsen til at kigge på klagerne. Derefter træffer vi en afgørelse, som endda kan klages til vores etablerede klageinstans, der blandt andet tæller repræsentanter fra Forbrugerrådet, FDIH (Foreningen for Distance og Handel) og Dansk Erhverv.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S