Lenovo vil nå SMB-markedet via elektronikkæder

For at nå SMB-markedet og for at forøge salget, har Lenovo sat en strategi iværk, der går ud på at sælge firmaets produkter gennem elektronikkæder i USA.

Lenovos mål er SMB-markedet og midlet er detail handlen. Derfor er Lenovo nu i gang med udvide forholdet til den amerikanske elektronikkæde Best Buy, der sælger computere og elektronik i USA.

Aftalen går ud i bredere forstand ud på, at Lenovo vil sælge sine ThinkPad laptops og ThinkCentre og Lenovo 3000 desktop systemer gennem mere end 135 »Best Buy For Business« butikker, som supplement til online, telefon og forhandlerkanalen.

Ifølge firmaet vil Lenovo-produkterne blive solgt gennem salgspersonale, der er specielt uddannet i Lenovo-produkter.

IBM-arvtageren har allerede betydelig erfaring med at sælge ThinkPads gennem Office Depot kæden.

Mere om samme emne

Annonceindlæg fra Computerworld

Dansk erhvervsliv er en del af frontlinjen

Digitalt forsvar handler ikke blot om det militære men om at beskytte civilsamfundets funktion, påpeger Thomas Nissen i Dansk Erhverv.

Navnenyt fra it-Danmark

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse