Zeromobiles gratis-koncept kan skræmme annoncører

Zeromobil vil tilbyde gratis telefoni, hvis kunderne er villige til at se på reklamer på telefonen. Men teleekspert levner ikke gratiskonceptet mange chancer på annoncør-siden.

Hvis du orker at blive præsenteret for fem reklamer på din mobiltelefon om dagen, så har du udsigt til gratis telefoni.

Det nye selskab Zeromobil tilbyder 100 gratis minutter og 100 sms'er til sine kunder.

Idéen med reklamefinansieret telefoni er tidligere afprøvet af Sonofon. Uden held. Dengang blev kundernes telefonsamtaler afbrudt af reklameindslag.

Derfor er teleanalytiker Torben Rune skeptisk over det nye selskabs chancer.

»Problemet med det her - og et af problemerne for Sonofon dengang - er, at dette henvender sig til dem, der har allerdårligst råd til at tale i telefon. Og hvor interessant er det så for annoncørerne,« siger Torben Rune til Ekstra Bladet.

Direktør i Zeromobil var selv ansat i Sonofon, da konceptet blev afprøvet første gang. Han mener, at især de yngste forbrugerne er blevet meget mere vænnet til at se reklamer i dag. Han tror derfor ikke på, at hans kunder udelukkende kommer til at bestå af underbemidlede personer.

Mere om samme emne

Annonceindlæg fra Salesforce

Sådan høster det offentlige værdi af AI-agenter

AI-agenter skaber allerede resultater i kommunal sammenhæng, men det kræver klare mål og viden om mulighederne for at få størst gevinst af indsatsen.

Navnenyt fra it-Danmark

Iver har pr. 1. september 2025 ansat Marie Windekilde som Head of Cybersecurity Advisory. Hun skal især beskæftige sig med ledelse af konsulenter inden for cybersikkerhed. Hun kommer fra en stilling som Chief of Branch hos Forsvarets Efterretningstjeneste. Hun har tidligere beskæftiget sig med sikkerhed i forsvaret i mange år. Nyt job
Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Jannie Rossell Holst som medarbejder i Product Sales ved afd. Aarhus. Hun kommer fra en stilling som medarbejder i Licensteamet hos Atea. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S