For Lean-on har lavet nummeret med at skifte ham en gang før. Tilbage i 2006 valgte Lean-on, at skille sin daværende distributionsforretning fra, og koncentrerede sig om at være forhandler, efter at have brugt de foregående fire år på, at opbygge en konsulentforretning.
Nu ser det ud til, at Lean-on har lavet samme nummer igen.
Da Citrix valgt Lean-on som distributør burde de være klar over, at de tog samme risiko, som når man lader
ræven vogte gæs.
Når Citrix’ nordiske chef, Erik Pedersen, i afskedssalutten til Lean-on som distributør siger, at »vores vurdering er, at Lean-on er en langt bedre forhandler end distributør, « vidner det om, at Erik Pedersen, ikke er uvidende om, at Lean-on haft et måske lidt for godt øje til forhandlernes kunder. For som han selv siger om Lean-on: »De har haft et stærkt fokus på slutkunderne, og det har vi nu lavet en aftale om, at de kan arbejde videre med.«
Det bestyrker kun den mistanke man sidder tilbage med efter det kuldsejlede distributionssamarbejde.
Nemlig at Lean-on, som distributør har haft fingrene nede i den forkerte kagedåse.
Ikke alle forhandlere synes, at Citrix har håndteret denne sag lige elegant. Og nogle er nok irriteret over, at Citrix belønner Lean-on ved at udnævne dem til forhandler efterfølgende.
Det væsentlige budskab til Citrix er dog nok, at når man ønsker at gå i seng med den brede kanal, så skal der være rene linier. Derfor må Citrix være klare i deres valg af en afløser for Lean-on.