Oracle: Umuligt at gå gennem kanalen

I forbindelse med Oracles PartnerNetwork Dag i Øksnehallen i går meddelte ledelsen, at det for Oracles vedkommende er umuligt udelukkende at gå gennem kanalen, selv om de bestræber sig på at blive mere partner-orienterede.

I går holdt Oracle konference i Øksnehallen på Vesterbro. Her blev det slået fast, at Oracle aldrig 100 procent kan og vil bruge salgskanalen. Argumentet for dette var blandt andet, at de som software-udviklere bliver nødt til at være i direkte dialog med kunderne for at finde frem til de behov, som kunderne måtte have. Og derfor vil det være umuligt at bruge partnere til en del af de større kunder. Oracles målsætning er dog, at man til de mindre kunder vil gå gennem kanalen 100 procent.

Oracle berettede ligeledes, at stadig har fokus på at blive mere partner-orienterede. Men at det er en proces, der tager tid. Globalt set har Oracle fokuseret på et mere proaktivt approach over for sine partnere. Det indebærer for eksempel en øget information for at holde partnerne up-to-date.

Omkring 700 mennesker fra hele Norden var inviteret til Oracles partner-konference.

PensionDanmark

Incident & Problem Manager

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vil du være med til at gennemføre IT-anskaffelser for Forsvaret?

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S