Her er Danmarks fem bedste CIO’er lige nu:Se de fem nominerede til prisen som Årets CIO 2024

I grænselandet mellem konkurrent og samarbejdspartner

SYNSPUNKT:

Sidste år tog vi hul på en ny kanalstrategi. Her valgte vi at skære det direkte salg til slutkunderne fra for i stedet helt at overgå til salg via en række udvalgte forhandlere. Sådan ser vores verden så ud i dag. På godt og ondt.
Vi er nu i samarbejde med forhandlere, der agerer som såkaldte multibrandleverandører. Derfor må vi acceptere, at de pågældende forhandlere møder deres kunder med en bred vifte af professionelle headsets fra forskellige leverandører – altså produkter, der enten bærer vores Jabra-logo eller et af konkurrenternes varemærker. Sådan er gamet – og det er udgangspunktet for en sund konkurrence.
Men lad mig understrege, at hvis man som forhandler markedsfører sig som en multibrandleverandør – så forpligter man sig i sagens natur også til at agere som en sådan! Hvis en forhandler i sin multibrandportefølje har for (u)vane konstant at favorisere en given producents produkter frem for andre, så har vi balladen.
Det er desværre ikke et helt uvant scenarie i vores branche, og aktuelt sidder vi hos GN Netcom midt i en situation, hvor vi som markedsleder har været nødt til at reagere på et tilfælde, fordi en nu forhenværende forhandler agerede konkurrent frem for samarbejdspartner.
Lad mig her slå et slag for, hvad vi som producenter og forhandlere som et minimum må forlange af hinanden; Hvis man som forhandler vælger at bære titlen multibrandleverandør, så er det om at fylde tasken med produkter og tilbud fra hele multibrandporteføljen, inden man banker på kundens dør. Gør man ikke det, så ender man som forhandler mere som en direkte konkurrent frem for en god medspiller. Fra min side af bordet kan jeg så garantere, at vi på producentsiden inden for kategorien professionelle headsets til erhvervslivet vil fortsætte med at forske i, udvikle og tilbyde de bedste produkter, så man som forhandler stolt kan tage på kundebesøg med tasken fuld af state of the art produkter og løsninger. Naturligvis fra en bred vifte af producenter, så kunden har noget at vælge imellem.
 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere