Evernote udvikler intelligent notesbog

Nu skal den gamle papir-notesbog genoplives i den digitale verden.

Den populære internet-tjeneste Evernote har netop afholdt sin årlige "Trunk Conference", hvor man præsenterer nye produkter, funktioner og serviceydelser.

Til december kommer en ny tjeneste for betalende erhvervsbrugere, Evernote Business, hvor der skal betales 10 dollar per bruger og måned. For denne pris er der så adgang til specielle funktioner, der er rettet mod virksomheder. Der er også en direkte support-hotline hos Evernote.

Evernote Business beskrives som et system til filstyring, hvor man kan dele sine dokumenter, billeder, præsentationer og andet med kollegerne på en nem måde.

Men den mest interessante nyhed er et samarbejde med italienske Moleskine, som fremstiller papir-notesbøger. Nu skulle man tro, at den slags er overflødigt i den digitale tidsalder. Men Evernote har udviklet en intelligent notesbog sammen med Moleskine.

Her skulle det være meget let at overføre sine håndskrevne notater fra notesbogen til den digitale app fra Evernote. Helt konkret betyder det, at man tager et billede af det specielt markerede papir med sin smartphone og programmet genkender så de særlige markører på siden og sørger for, at indholdet konverteres til digitalt format.

En OCR-funktion (Optical Character Recognition) forsøger at omdanne noterne til digital tekst, og den nye notesbog leverer med klistermærker, såkaldte "Smart Stickers", som kan knyttes sammen med bestemte nøgleord i Evernote.

Den nye Evernote Smart Notebook kommer i to forskellige størrelser den 1. oktober og koster fra 25 til 30 dollar. Med i prisen er også et Evernote Premium-medlemskab i tre måneder.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fremtidens It service management: Optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

22. november 2017 | Læs mere


GDPR - De sidste skridt frem mod fuld compliance

På denne konference vil du høre danske virksomheder fortælle om deres GDPR-projekter og deres udvikling, faldgruber og gevinster. Du vil også få præsenteret en række værktøjer - både proces- og it-værktøjer - der hjælpe dig med at nå det sidste stykke frem mod målet: At blive fuld compliant med de nye GDPR-regler inden 25. maj 2018.

07. december 2017 | Læs mere


Office 365 og Windows 10: Sådan udnytter du de nyeste værktøjer og funktioner

Office 365 har over de senere fem år vundet indpas i utallige danske virksomheder. Mange af disse er nu også i gang med at opgradere til Microsofts Windows 10. På dette event bliver du klogere på mulighederne og udfordringerne med Office 365 og Windows.

12. december 2017 | Læs mere





CIO
Ekspert er ikke i tvivl: Det er nødvendigt at indføre helt nye KPI’er i virksomhederne
Interview: Mange virksomheder er nødt til at indføre helt nye KPI'er, der skal bruges til at måle og styre den digitale indsats. Gartners toprådgiver Peter Søndergaard forklarer, hvorfor det er nødvendigt - og hvordan du kommer i gang.
Comon
Test af Razer Phone: Hvem havde troet, at et gaming-brand ville lancere årets mobiloverraskelse?
Test: Razer har lanceret sin første smartphone, og mens det langt fra er en smartphone for alle, så indeholder den alligevel nogle innovative ideer, som vi kan lide.
Job & Karriere
Dansk it-virksomhed indførte fire-dages arbejdsuge: I dag er sygefraværet rekord-lavt og direktøren har tabt sig 13 kilo
Interview: Great Place To Work kategori-vinderen IIH Nordic har indført en fire-dages arbejdsuge og taget et opgør med forstyrrende storrums-kontorer og en frustrerende mailkultur. I dag er medarbejderne gladere end nogensinde før.
White paper
Sådan anvender du Microsofts Assessment og Planning Toolkit i dit it-miljø
Dette whitepaper gennemgår hvordan du anvender du Microsofts Assessment og Planning Toolkit i dit it-miljø og kommer med specifikke råd og konkret vejledning til anvendelsen.