Her er det nye Facebook

Facebook er klar med et nyt design. Glæd dig til større billeder og flere muligheder for at tilpasse nyhederne.

Artikel top billede

Torsdag aften dansk tid kunne Facebook præsentere sit nye design på et stort pressemøde i Silicon Valley. Den nye nyhedsfeed har større billeder og en ny struktur, som skal gøre det lettere at finde rundt i de mange opdateringer fra vennerne på Facebook.  

Historierne fra vennerne bliver præsenteret på en ny måde, og der er flere muligheder for at skræddersy det, som bliver vist på startsiden. Der er også flere informationer og mere tekst sammen med de enkelte opdateringer.

En del af inspirationen til det nye design er hentet på mobile platforme.

Foruden den normale nyhedsoversigt er der nu fire nye feeds. Den første er "Alle venner", som viser alt det indhold, som dine venner har delt. Den anden, "Billeder", viser kun delte billeder fra venner på Facebook.

Så er der "Musik", som samler alle musikrelaterede opdateringer, og den sidste er "Following", som viser nyheder fra Facebook-sider og personer, som du følger.

Facebook-stifter Mark Zuckerberg betegnede nyhedsfeed'en som "verdens bedste personaliserede avis" på pressemødet. En avis, der kun bringer de nyheder, som er relevante for dig.

Samme oplevelse på alle platforme

En anden nyhed er, at Facebook nu får det samme udseende på alle platforme, hvad enten det er en pc, smartphone eller tablet-pc.

Det betyder også, at du finder de forskellige knapper og menuer samme sted, uanset om du bruger en Facebook-app til mobilen eller web-versionen af tjenesten.

Facebook fortæller, at det nye design bliver rullet ud over de næste par uger. For de brugere, som ønsker at skifte til det nye design så hurtigt som muligt, er der adgang til at skrive sig på en venteliste.

Det nye mobile design kommer i første omgang til iPad og iPhone og lidt senere til Android-platformen.

Mark Zuckerberg har selv betegnet feed'en som en af de tre grundlæggende søjler på det sociale netværk.

De to andre er så tidslinjen og den nye Graph Search, der er udviklet af danske Lars Rasmussen. Tidslinjen kom i 2011, og mange brugere har stadig ikke adgang til Graph Search.

Facebook har ikke gennemført store ændringer i sin nyhedsfeed, siden den blev introduceret tilbage i 2006.

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil