Apple-skærme svigter: Viser spøgelsesbilleder

Kunderne klager over spøgelsesbilleder og mærkelige lys-effekter i Retina-skærmene i MacBook Pro. Nu kan Apple risikere en retssag.

Artikel top billede

Der er mange problemer med Apples aktuelle MacBook Pro-modeller. Allerede kort tid efter lanceringen var der meldinger om problemer med batterier, overophedning og larmende blæsere. Nu ser det ud til, at den næste bølge af klager er på vej mod Apple. Denne gang handler det om Retina-skærmen i MacBook Pro.

Ifølge CRN.de har hundredvis af brugere klaget over skærmproblemer i Apples support-fora. De fortæller om mærkelige spøgelsesbilleder på skærmen og tågelignende lyseffekter.

Apple har ikke selv bekræftet problemerne, men meldingerne peger i én bestemt retning. Apple bruger displays fra to forskellige producenter i sine aktuelle MacBooks, Samsung og LG. Det ser ud til, at det kun er skærmpaneler fra LG, der er ramt af disse problemer.

Men selv om de mærkelige lyseffekter ikke optræder på Samsung-skærme, er der åbenbart andre problemer. Flere brugere melder om, at billedet fryser på MacBook Pro-computere med skærmpanel fra Samsung. Det kan dog også skyldes en fejl i grafikchippen. Apple har en hjælpevejledning om problemet.

Den pågældende tråd om problemer med Retina-displays i Apple Support forummet er læst mere end 400.000 gange. En løsning er endnu ikke fundet. Det ser ud til, at servicepersonalet i Apples egne butikker heller ikke er klar over, hvad de skal gøre.

Flere brugere fortæller om, at de har fået skiftet skærmen, men personalet har ikke været i stand til at oplyse, om det nye display er fra LG eller Samsung.

Nogle af brugerne oplyser, at deres MacBook er blevet byttet op til ni gange, inden de fik en funktionsdygtig model.

I Californien forbereder en gruppe af skuffede MacBook-købere nu en retssag mod Apple.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job