Danske Bank satser stort på MobilePay: Forlænger gratis periode

Den populære MobilePay-app får lang gratis-periode og nye funktioner.

Artikel top billede

Danske Bank har haft stor succes med sin mobil-betalings-app, MobilePay, og den succes forsøger banken nu at cementere ved at udvide den periode, hvor det er gratis at bruge app'en. 

Ved lanceringen oplyste Danske Bank, at det ville være gratis at bruge MobilePay frem til udgangen af 2013, men at brugerne herefter måtte forberede sig på, at det ville koste et mindre gebyr at bruge app'en, hvis de ikke i forvejen var kunder i banken. 

Men den gratis periode har Danske Bank nu valgt at forlænge helt frem til januar 2016, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten

Har 430.000 brugere 

Selvom MobilePay er Danske Banks egen løsning, kan kunder i andre banker også bruge den, og indtil videre har 430.000 danskere hentet app'en. Ved at udvide den gratis periode håber Danske Bank på at kunne nå op på 1 million brugere. 

"For kunder i banken vil det fortsat være gratis. Derudover har vi besluttet at gøre det gratis for den første million brugere at anvende MobilePay helt frem til januar 2016," siger Danske Banks vicedirektør, Jesper Nielsen, til Morgenavisen Jyllands-Posten. 

Når brugerne har opbrugt deres gratisperiode, skal de betale 0,10 kr per overførelse. 

Butikssløsning på vej

I løbet af den kommende tid forventer Danske Bank desuden at komme med en erhvervsløsning, der gør det muligt for brugerne at betale med MobilePay-app'en i udvalgte butikker. 

Indtil videre findes MobilePay kun til iPhone og Android-telefoner, men Danske Bank oplyser til Jyllands-Posten, at der også er en Windows Phone-app på vej. 

Danske Bank oplyser desuden, at der indtil videre er blevet overført 120 millioner kroner via MobilePay, og at det gennemsnitlige beløb per transaktion er 158 kroner.



Læs også:
Ugens app: Ny app gør det totalt let at sende penge

 

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S