Artikel top billede

Det nordjyske BI-selskab Targit lander laveste overskud i tre år

Business Intelligence-virksomheden Targit kommer ud af 2020 med stagnerende bundlinje, men til gengæld stiger den tilbagevendende omsætning fra abonnementssalg med hele 76 procent. Få indblik i regnskabet her.

Business Intelligence-selskabet Targit er ude med nyt regnskab for 2020.

I data-industrien er man gået forholdsvist let henover corona forretningsmæssigt. Og flere BI-leverandører har oplevet hæftig fremgang grundet virksomhedernes tørsten efter data-knusere.

Men udviklingen ser ud til at være gået Targit en smule forbi.

Skønt virksomheden ikke beretter om særlige omstændigheder, der har påvirket årets resultater, så lander det seneste regnskab fra data-leverandøren på et overskud på 3,8 millioner kroner. Et tal der er faldet støt siden 2018, hvor overskuddet lød på 9,1 millioner kroner.

I regnskabet opgøres omsætningen ikke, men bruttofortjenesten lander på 59,5 millioner kroner. Det er omkring 4,5 millioner lavere end samme tal sidste år.

Selskabet oplyser dog i regnskabet, at den tilbagevendende omsætning fra SaaS-modellen steg med 73 procent i 2020. Samme tal steg med 63 procent i fjor.

Derved er Targit godt i gang med at transformere forretningen fra en licenbaseret model til en abonnementsbaseret model.

Driftsresultatet ligger i 2020 på 7,6 millioner kroner. Et tal, der er faldet og steget en del over de sidste fem år.

Targit melder, at årets resultat er som forventet, og at forventningerne til 2021 kommer til at lægge sig op ad resultatet for 2020.

Targit blev i 2019 kåret til den bedste BI-leverandør i Computerworld. I 2020 var virksomheden faldet til en niendeplads.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere