Tv-tuner og 3D i computerskærmen

LG er klar med flere nye computerskærme, som har bred betragtningsvinkel, Cinema 3D-teknologi og fås med indbygget tv-tuner.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Skellet mellem en computerskærm og et flad-tv bliver mere og mere flydende. Det er LG’s nye skærme et glimrende eksempel på. Producenten er på trapperne med flere ips-baserede serier, hvoraf DM92, DM82 og DM52 har indbygget DVB-T2/C-tuner, så du kan bruge skærmen som tv uden at tilslutte computer eller andet tilbehør.

Ligesom flere andre af de nye serier er DM92 og DM82 også udstyret med Cinema 3D-teknologi, som giver et lysstærkt 3D-billede, samt med SUPER Resolution, der opskalerer materiale med lav opløsning til et skarpere billede. Ips-panelet skal desuden give mere dybde, bedre lysstyrke, mere nuancerede farver samt en bredere betragtningsvinkel sammenlignet med de fleste andre skærme på markedet.

DM92 måler 27", mens DM82 måler 23". DM52-serien fås både i 27 og 23 tommer og er en mere prisvenlig model uden 3D, men med hdmi- og usb-indgang, så man nemt kan se film fra forskellige medier.

Blandt de nye skærme finder man også 3D-modellen D43, som ikke har tv-tuner, men til gengæld kan ændre 2D-indhold til 3D uden hjælp fra andre programmer. En genvejsfunktion gør det desuden enkelt for brugeren at justere og kontrollere dybden på 3D-billedet.

Pris og lanceringsdato for skærmene er endnu ikke offentliggjort.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Publicis Sapient

    Order Management er hjertet i omnichannelstrategien

    Publicis Sapient og IBM bygger globale, fleksible og skalerbare OMS-løsninger med fokus på kundeoplevelsen – og i Danmark er Pandora et skoleeksempel.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil