Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Den danske musiktjeneste WiMP lancerer i dag sin internationale version af selskabets HiFi-tjeneste, TIDAL, i Danmark.
"TIDAL har fået en vanvittig modtagelse fra den internationale presse, artister og hardwareproducenter. Vi har oplevet en stor interesse for tjenesten i Danmark og har haft mange på venteliste," siger Morten Remmer, Managing Director for TIDAL og WiMP i Danmark.
TIDAL lanceres som et separat brand og abonnement fra WiMP men med det samme omfattende katalog, som giver adgang til mere end 25 millioner sange i HiFi-kvalitet, 75.000 musikvideoer i HD-kvalitet samt artikler og interviews skrevet af erfarne musikjournalister.
Tjenesten er ligesom WiMP reklamefri og koster 199 kroner om måneden. Besøg www.tidalhifi.com eller download app’en fra iTunes App Store eller Google Play Store.
Stærkere fokus på kuratering
WiMP har helt fra starten i 2010 satset på redaktionelt, dansk indhold rettet mod det danske publikum. Med TIDAL udvides tilbuddet til også at inkludere livekoncerter igennem ”Concert Concierge”, hvor brugere får tilbud om at gå til koncerter anbefalet af den danske TIDAL-redaktion. Dette gælder spillesteder som VEGA, The Standard, Copenhagen Phil, VOXHALL og Atlas – samt diverse festivaler.
"Vi får et endnu stærkere fokus på kuratering end tidligere. Vi har specialiseret os i at give vores brugere den bedst tænkelige oplevelse, når de lytter til musik derhjemme, nu vil vi også hjælpe dem med at få flere gode koncertoplevelser," siger Morten Remmer. "Dette er et tilbud til musikelskere, og fordi koncertoplevelser er bedst, når de deles, kan man som TIDAL-bruger tage en ven med gratis."
TIDAL er tilgængelig på iOS, Android, netværksafspillere og PC/MAC og streamer musik i fire gange så høj bitrate som de fleste musiktjenester.