En brølende mini-højttaler

Sound Blaster Roar 2 fylder ikke meget, men leverer brølende lyd.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Sound Blaster Roar 2 er som navnet indikerer efterfølgeren til Creatives Sound Blaster Roar.

Den nye Sound Blaster Roar 2 er ligesom den klassiske Sound Blaster Roar udstyret med 5 drivere og præsterer samme batterilevetid. Men Sound Blaster Roar 2 har været på slankekur og den nye højttaler er 20 pct. mindre og 10 pct. lettere end forgængeren.

Og når bassen pumper, kan man ikke bare høre den – man kan også se den. De pulserende, passive radiatorer ergjort synlige, så du ikke kun kan høre, men også se og føle den kraftfulde bas. Som noget nyt kan højttaleren både placeres horisontalt for en lyd, der fylder rummet til festen eller på stranden, eller vertikalt for en højere og mere koncentreret lyd.

Mere end musikafspilning

Ligesom Sound Blaster Roar kommer den nye højttaler med et væld af funktioner og muligheder for tilkobling. Bluetooth og one-touch forbindelse via NFC gør, at du kan streame musik fra dine smartenheder i nærheden.

Desuden har højttaleren integreret MicroSD-kortspor til WMA/MP3-afspilning. Sound Blaster Roar 2 kan også tilsluttes PC og Mac via USB, så du kan nyde klar digital lyd fra din computer eller laptop.

Men Sound Blaster Roar 2 kan meget mere end at spille din yndlingsmusik. Højttalerens indbyggede højttalermikrofon gør den ideel til fx telefonmøder og -konferencer, når den kobles til din smartphone via Bluetooth, mens højttalerens indbyggede lydoptager lader dig optage lyd ved fx forelæsninger og møder.

Sound Blaster Roar 2 koster 1799 kroner og kan købes online på www.creative.com eller hos diverse forhandlere.

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Sikkerhed | København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

20. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S