Google: Dét søgte danskerne på i 2015

Google har løftet sløret for de mest populære søgninger hos danskerne i det forgange år. En kvindelig politiker snupper flere topplaceringer.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Er der nogen, der ligger inde med afslørende viden om vores interesser, må det være Google. Søgegiganten indsamler oplysninger om vores websøgninger, og de seneste år har Google valgt at offentliggøre resultaterne på kategoriserede top 10 lister. Alt om DATA var med da Google tidligere på dagen løftede sløret for årets søgninger.

Mens nogle af resultaterne er indlysende, kom andre som lidt af en overraskelse. Nummer ét på den samlede liste over mest søgte emner er eksempelvis spillet Agar.io. Det har vi aldrig har hørt om før på redaktionen. Den fulde liste over mest søgte emner ser således ud:

1. Agar.io
2. Solformørkelse
3. Eurojackpot
4. Tour de France 2015
5. Valg 2015
6. Kahoot
7. iPhone 6s
8. MGP 2015
9. Charlie Hebdo
10. Fifty Shades of Grey

At en politiker kunne hente så meget opmærksomhed på en nytårskjole, kom også bag på os. Nikita Klæstrup snupper således førstepladsen, både for den danske kvinde og den danske politiker, der blev søgt mest på. Omvendt overrasker det os at Star Wars slet ikke figurerer på listen over de film, der blev søgt mest på.

Alle listerne for danske søgninger finder du hos Google Trends, hvor du også kan se de udenlandske lister.    

Billedet stammer fra Nikita Klæstrups Instagram-profil.
 

Mere om samme emne

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job