Samsung trækker alle Note7 tilbage

Både de oprindelige samt de ombyttede og "sikre" Note7-mobiler trækkes tilbage efter gentagne tilfælde af selvantændelse.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Det har ikke været en nem tid for Samsung. Først så det ud til blot at være enkelt-tilfælde, men så begyndte rapporterne at tikke ind i hobetal. Om Note7-mobiler, der helt af sig var antændt, angiveligt på grund af en fejl i batteriet. Alle mobiler blev kaldt tilbage til fabrikken, så fejlen kunne blive fikset, men i sidste uge begyndt meldingerne, om at ombyttede - og angiveligt "sikre" - modeller også var brudt i brand.

Det har fået Samsung til endegyldigt at stoppe salget. Alle kunder bedes slukke deres mobiler, indlevere dem i butikken, hvor de er købt og få pengene tilbage.

Er det enden på Note7?

Samsung siger ikke officielt, at de vil lukke helt ned salget. Men det er svært at forestille sig, at de vil sende en mobil med så dårligt et rygte på markedet igen.

Det er synd, at det er endt på den måde, for Note7 var faktisk - lige med undtagelse for brandfaren - en utrolig god mobil, og vel nok det bedste alternativ til iPhone 7. Vi var ret begejstrede da vi havde den til test. Læs anmeldelsen af Samsung Galaxy Note7 her.

Den officielle melding fra Samsung lyder: 

“We are working with the US Consumer Product Safety Commission (CPSC) to investigate the recently reported cases involving the Galaxy Note7. Because consumers’ safety remains our top priority, Samsung will ask all carrier and retail partners globally to stop sales and exchanges of the Galaxy Note7 while the investigation is taking place.

We remain committed to working diligently with the CPSC, carriers and our retail partners to take all necessary steps to resolve the situation. Consumers with an original Galaxy Note7 or replacement Galaxy Note7 should power down and take advantage of the remedies available, including a refund at their place of purchase. For more information, consumers should visit samsung.com/us/note7recall or contact 1-844-365-6197.”

Navnenyt fra it-Danmark

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job